• 15 sierpnia 2020

Oto wszystko, co musisz wiedzieć o zdrowym śnie i wspaniałej skórze. Robimy tak wiele, aby nasza skóra rano wyglądała świetnie. Nasze lady łazienkowe są zatłoczone wszystkim, począwszy od 10-etapowej pielęgnacji skóry, aż po fundację Fenty, czy najnowszy wyciąg Amazon z czystych marek kosmetycznych. Ale co by było, gdyby jeden z największych sekretów lepszej skóry był tak prosty jak położyć się i zdrzemnąć? Przecież nasze ciało nigdy nie przestaje działać - zwłaszcza podczas snu. Okazuje się, że za pojęciem odpoczynku od urody kryje się sporo badań i nauki. Sen jest wtedy, gdy dochodzi do najważniejszej wewnętrznej - i naskórkowej - regeneracji! Chociaż nie powinnaś całkowicie rezygnować z codziennej pielęgnacji skóry na rzecz uzyskania większej ilości Zzz, istnieje kilka łatwych sposobów, aby wzmocnić swoją relację skóra-sen dla uzyskania porannych rezultatów.

Jak sen wpływa na twoją skórę

Prawie od razu można powiedzieć, że zła noc snu nie czyni zbudzenia - tak jak to jest w przypadku twojej twarzy. Badania mówią nawet, że jedna noc słabego snu może spowodować:

  • powieki wiszące
  • opuchnięte oczy
  • ciemniejsze kręgi undereye
  • bladsza skóra
  • więcej zmarszczek i cienkich linii
  • bardziej opadające kąciki ust

W badaniu z 2017 r. stwierdzono, że dwa dni ograniczenia snu miały negatywny wpływ na postrzeganie atrakcyjności, zdrowia, senności i wiarygodności uczestnika. Więc to, co wydaje się, że sprawa z dnia na dzień może zmienić się w coś bardziej trwałego. Przede wszystkim powinieneś zrozumieć, że sen to czas, kiedy twoje ciało samo się naprawia. Dotyczy to zarówno naskórka, jak i mózgu i mięśni. Podczas snu zwiększa się przepływ krwi przez skórę, a organ odbudowuje swój kolagen i naprawia uszkodzenia spowodowane ekspozycją na promieniowanie UV, redukując zmarszczki i plamy starcze. Po drugie, sen to czas, kiedy twoja twarz nieuchronnie styka się z otaczającymi ją żywiołami przez długi czas, zwłaszcza, jeśli otrzymujesz zalecane siedem do dziewięciu godzin każdej nocy.

Pomyślcie o tym: Twoja twarz przed szorstką, wysuszoną bawełną przez jedną trzecią jej istnienia i wystawioną na działanie słońca przez dwie niechronione godziny może zrobić numer na wygląd i zdrowie twojej skóry. Oto, co możesz zrobić, aby pomóc swojej skórze odpocząć.

1. Spać całą noc

Najlepszym miejscem na początek dla Twojej skóry - i dla Twojego ogólnego zdrowia - jest uzyskanie zalecanej ilości odpoczynku każdej nocy.

Skutki złego snu dla Twojej skóry są liczne i znaczące, w tym:

  • skóra, która starzeje się szybciej
  • skóra, która nie regeneruje się tak dobrze, jak w przypadku stresów środowiskowych, takich jak ekspozycja na słońce
  • mniejsza satysfakcja z jakości Twojej skóry

Czasami możesz mieć wolny dzień, ale powinieneś spać średnio od siedmiu do dziewięciu godzin. Jeśli zastanawiasz się, jak zresetować swój zegar wewnętrzny i nadrobić zaległości, spróbuj zasnąć w weekendy, postępując zgodnie z naszym trzydniowym przewodnikiem.
 

2. Umyj twarz przed oddaniem się w ręce

Ustaliliśmy, że spanie to pewny sposób na naprawę samej skóry: zwiększa się przepływ krwi, odbudowuje się kolagen, a mięśnie twarzy rozluźniają się po długim dniu. Ale spanie z brudną twarzą może też zaszkodzić wyglądowi twojej skóry. Oczyszczanie twarzy każdej nocy jest zapewne ważniejsze niż rano - nie musisz używać wymyślnych produktów ani zbyt mocno peelingu. Delikatny środek czyszczący do usuwania brudu, makijażu i dodatkowego olejku zrobi tę sztuczkę. Nie chcesz dać drażniącemu dniu zatykania porów szansy na zatopienie się i wyrządzenie szkód w ciągu nocy.

To może spowodować:

  • duże pory
  • sucha skóra
  • wysypki
  • infekcje
  • Zapalenie
  • ogniska trądziku


3. Użyj nawilżacza na noc i połóż szklankę wody na szafce nocnej.

Mycie twarzy może ją wysuszyć, a spanie może również odwodnić skórę, szczególnie jeśli drzemiesz w środowisku o niskiej wilgotności. Podczas gdy nawilżanie poprzez picie wody może w pewnym stopniu pomóc, Trusted Source to, czego naprawdę potrzebuje Twoja skóra w nocy, to miejscowy preparat nawilżający. Znowu nie potrzebujesz najfajniejszego produktu na rynku. Potrzebujesz tylko gęstszego kremu lub olejku, który może pomóc Twojej skórze w czasie snu. Inną możliwością jest użycie kremu nawilżającego na dzień i nałożenie wazeliny - przy użyciu czystych rąk - na wierzch, aby zablokować nawilżanie. Aby uzyskać bardziej naładowany produkt, wypróbuj maskę nasenną na noc.


4. Śpij na plecach lub użyj specjalnej poszewki

To ma sens, że pozycja, w jakiej znajduje się twoja twarz podczas snu (przez jedną trzecią dnia!) ma znaczenie dla twojej skóry.

Spanie na szorstkiej bawełnianej powierzchni może podrażniać skórę i uciskać twarz przez długie godziny, powodując zmarszczki. Podczas gdy większość zmarszczek spowodowana jest ekspresją, którą wykonujemy podczas snu, zmarszczki na twarzy i klatce piersiowej mogą być wynikiem spania na brzuchu lub po bokach.

Prostym rozwiązaniem jest spanie na plecach - co ma również kilka innych zalet - nawet jeśli z czasem trzeba będzie się trenować.

Jeśli wolisz spać po swojej stronie, załóż poduszkę przyjazną dla skóry. Satynowa lub jedwabna poduszka minimalizuje podrażnienia i uciski skóry, podczas gdy poszewki na poduszki z tlenkiem miedzi mogą zmniejszyć kurze łapy i inne drobne zmarszczki.

5. Podnieś głowę

Udowodniono, że podnoszenie głowy pomaga w chrapaniu, refluksie kwaśnym i kroplówce z nosa - wszystkie te problemy mogą zakłócać jakość snu, a tym samym skóry. Ponadto, może pomóc zmniejszyć worki i kręgi pod oczami, poprawiając przepływ krwi i zapobiegając jej gromadzeniu się. Podnoszenie głowy podczas snu może być tak proste jak dodanie dodatkowej poduszki, dodanie klina do materaca, lub nawet podparcie głowy łóżka o kilka cali.

6. Trzymaj się z dala od słońca podczas drzemki.

Podczas gdy większość naszych snów wykonujemy w ciemności, spanie ze skórą bezpośrednio wystawioną na słońce rano lub podczas drzemki może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie i wygląd skóry - nie wspominając już o tym, że spanie w oświetlonym pomieszczeniu może zakłócać sen i rytm snu. Pomocne mogą być zasłony zaciemniające lub upewnienie się, że Twoje łóżko jest poza bezpośrednią linią słońca.

Przyjmij zdrowy sen jako drogę do zdrowej skóry

Szacuje się, że w 2019 r. światowa sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry w postaci balsamów, wypełniaczy, serum i peelingów wyniesie 130 mld dolarów. Jednak podczas gdy często spędzamy dużo czasu na układaniu i lasowaniu skóry, nie należy zapominać o tym, jak traktujemy naszą skórę w godzinach snu.

Nie chodzi tylko o blask i młodzieńczy wygląd, ale o utrzymanie zdrowia ciała, umysłu i skóry na długie lata. Kilka zmarszczek nigdy nikogo nie bolało - w rzeczywistości są one zazwyczaj oznaką szczęśliwych lat życia.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top